Lycka till sin son

Alla inlägg under februari 2012

Av Widing - 28 februari 2012 23:43

Slösa inte din tid på en människa som inte slösar sin tid på dig.
Slösa inte din kärlek på en människa som inte slösar kärlek på dig.
Slösa inte dina tårar på människor som får dig att gråta om och om igen, utan att fälla en endaste tår för din skull.
Le mot människor som får dig att le, lita på de som är värda att lita på.
Slösa din tid på dem som uppskattar det, och kom ihåg att varje människa gör sin egen lycka genom att välja de människor till sin närhet som får en att lysa! ♥ ♥ ♥


  

Av Widing - 28 februari 2012 23:38

Just nu hoppas jag verkligen på bättre tider* Att allt på något sätt löser sig & blir så mkt bättre än vad de är"



Låt Mig bara få hoppas ha en tro inom mig"

Av Widing - 27 februari 2012 20:49

Ett tag sen jag skriv i min blogg" Känner tyvärr inte för och skriva så mycket längre.

Allt är okej med mig & min bebis som växer & rör på sig mera och mera känner nästan hela tiden.

Härlig känsla de där".... Just nu är jag inne i vecka 26 + 3 och 14 veckor kvar , De går verkligen undan som bara den snart så har jag mitt älskade baarn i min famn. <3


              

                                 


Just nu gör jag dock inte mycket alls , Tvättar & tar de lungt väntar på att B.B ska börja" men innan de börjar blir de en kvälls runda med ludde först.* Men ha de bra så länge *

Bye bye*

                         

Av Widing - 23 februari 2012 00:25

Mitt i natten tänkte jag skriva ett inlägg* Sitter just nu för mig själv ja förutom att jag har mina älskade djur här hemma som sover på olika håll* Va i väg på ett möte med en läkare nu på kvällskvisten" De gick bra" Ska få nya tabletter & se hur dom är, inget jag tycker om att äta nu när jag är gravid men jag måste tyvärr.* Sen om några veckor när jag har ätigt dom kontaktar han mig för att se om dom är ok. Förhoppningsvis hoppas jag att dom funkar för mig & att de inte händer något med bebis, Men de skulle inte vara någon fara sa han.  Lite osäker blir man endå "!  Jag får ta fram lite info om dom i morron , när jag får hem dom"!..  Om jag nu skulle krypa ner i sängen & sova lite min man han fick lov att jobba över så han kommer hem på morron kvisten någon gång.  


Så natti natti * =)

I Love ya <3


Av Widing - 21 februari 2012 22:06

   Tjooohej*    " Allt va bara bra med bebis & bebis kurvan va normal" =)

                                 Fick dessutom höra hjärtljudet på min lilla * Riktigt underbart

hur sjukt är inte detta & va fort de har gått, Man kan ju hoppas de går lite fortare.


  Bebis vecka 25 +3

Barnet

Barnet kan känna igen din röst och reagerar mer på mammans röst än andra ljud. Ett korttidsminne har utvecklats. Barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma.

Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.

Vikt 800 gram.

Mamma

Olika kvinnor har olika magar. På en del börjar det synas först nu medan andra fick mage för länge sen. En del är nästan helt runda medan andra har mer putmage. Barnet kan trycka mot din blåsa vilket kan göra att du behöver gå på toaletten oftare än vanligt. Många gravida börjar även få kramp i benen. Undvik att knipa med tårna eftersom det kan öka cirkulationen och fungera som en utlösande faktor för kramp i benen.

Pappa/partner

Kanske kan du nu höra fostrets hjärtljud utanpå magen genom att lägga örat mot magen. Det kan ta lite tid att hitta rätt plats på magen och vinkel på örat, men det går efter ett tag. Fostrets hjärtljud är avsevärt snabbare än kvinnans, men desto svagare och kan blandas ihop med kurr från mage och tarmar. Det kan vara lättare att höra om man sätter en tom toalettrulle mot magen. Nu är det dags för ytterligare ett besök hos barnmorskan. Besöken äger vanligtvis rum under arbetstid och du har kanske svårt att motivera för dig själv och kolleger att ta ledigt från jobbet vid varje besök. Men tveka inte att prioritera åtminstone några besök. Då blir din delaktighet i graviditeten naturlig. Fyra öron hör bättre än två. Vi hör olika saker och ställer olika frågor. Väl hemma kan ni prata om vad barnmorskan sa och inte sa. Engagemanget blir naturligt

Hos barnmorskan/kontroller

Nu var det antagligen ett bra tag sen ni var hos barnmorskan sist. Mycket har hänt sen inskrivningsbesöket. Vid det här besöket får ni en chans att prata igenom ultraljudet och hur ni mår för övrigt. Barnmorskan kontrollerar hur livmodern och barnet växer. Med ett speciellt måttband mäter hon avståndet mellan blygdbenet och livmoderns överkant. Sedan skrivs värdet in på en kurva för att följa utvecklingen. Barnmorskan kontrollerar också ditt blodtryck, blodvärde och blodsocker, och ibland tar hon ett extra urinprov. Barnets hjärtljud avlyssnas med tratt eller Dopton (ultraljudsförstärkare).



 

 

 

 

  

Av Widing - 20 februari 2012 23:35

God kväller *

Sitter framför tv & och datan samtidigt" Väntar för fullt på att min älskling ska sluta jobbet, vet väl ingenkligen inte vad jag ska skriva om =/

Det är ju inte alltid kul & berätta om dagarna och så. Men vad ska man skriva om då ?? Mina känslor och tankar skriver jag upp i min bok här hemma som jag har helt för mig själv.!" Om inte annat så har jag haft riktigt fullt upp denna måndag " fikat på stan med min man , handlat & lite till" Känner mig totalt slut i kroppen".  Va inne för ett tag sen och beställde hem lite nya säng kläder & nya gardiner till sovrummet. Ska försöka fixa iordning där när våren närmar sig. ;) Längtar så mkt till den årstiden*  Morron dagen består av ett besök till barnmorskan med min man som ska följa med <3 Underbart längtar redan* <3 Nu ska de börja kolla barnets kurva & lite till + att jag ska få en ny tid till UL i april =P <3 Jag bara ÄLSKAR att få lyssna på barnets hjärtljud & se mitt barn ifrån magen. Vilken härlig känsla de är.* Nu förstår jag alla som berättar om dessa känslor ...för de är verkligen underbart & vilka känslor man får inom sig helt otroligt. <3


                                            


Om jag nu skulle ta & lägga mig framfr tv & invänta min andra halva <3 Jag älskar diig min man fast vi har våra stunder <3


Av Widing - 19 februari 2012 10:24

Hej Hej " Så va denna helg snart över" Ja den har varit lite upp & ner som vanligt precis som de brukar i mitt liv" Men just nu är jag otroligt känslig & har typ inget humör alls, Vilket är jätte drygt & jobbigt. De är nog lika jobbigt för dom som är nära mig som för mig de händer liksom så otroligt mkt inom mig har känslor och tankar om allt. Finns så mkt jag oroar mig för som tyvärr går ut i tårar när jag väl sätter igång =/  Känslor, känslor"! I veckan som va gick jag in i vecka 25 <3 här går de undan just nu är jag i vecka 25 + 2 <3<3 Tänk va tiden rullar på nu är jag inne i 3 fasen av min gravidet & den sista innan mitt hjärta kommer till världen. Längtar...*   Veckan som kommer har jag något att göra varje dag från V-rås - massa viktiga möten om precis allt" De viktigaste mötet är på fredag då de mesta avgör hur jag ska leva vidare. Hoppas på denna hjälp annars går ja in i väggen.!  Denna söndag ser ut & bli lungn inte händer det mkt funderar på om jag skulle göra slingor men vet ine om de finns så mkt ork heller.

Vet i allafall att vi ska göra om lite i vardagsrummet men de är lätt fixat, bara och bära in en soffa, så lätt fixat va de. "  Man kan ju dessutom knappt gå ut heller för halt & jag som är så rädd och ramla för vem vet hur ja landar i såna fall, tänker på min gravid mage.!  De får nog bli korta vändor med ludde om de inte börjar smälta bort lite. =) Man kan ju hoppas!!! =) Vill verkligen ha våren och sommaren här långa sköna promenader" =)


Om man skulle klä på sig & fixa lite här hemma i allafall* =)=)

Bye bye*  P:S Glöm inte bort B.B som börjar i kväll =)=)


Av Widing - 15 februari 2012 22:35

Roligt värre jävla piss dag " Först går mitt humör från topp till skit på bara några minuter, så är man nere & deppig m.m

Sen är allt ok igen och senare tillbaka igen så är allt piss igen. Vilka humör man har... hormoner AB !"  Men men peppar peppar , snart om bara 3 och en halv månad c.a så är allt över och min kropp ska återhämta sig från gravitetern. För hoppningsvis blir allt mkt bättre dock att jag kommer vara trött men de kan jag ta." Men om jag känner mig själv & min kropp så kommer jag må så mkt bättre efter dessa 9 månader.  Men de va ju inte bara mitt humör som va åt skogen denna dag " utan självklart så ska min data gå sönder så man får lämna in den jippi lr inte =/ =(  Bara vänta så där 1 månad om de nu går att fixa! Vilket jag hoppas på"!  Skönt nog är denna skit dag snart över* Och jag ska MYSA som FAN när min man kommer hem saknar han sååååååååååååååååååå mkt" Specellt när han jobbar övertid typ hela tiden man blir ju mera och mera ensam hemma. Men de är sånt man får ta" Hans jobb tar jag aldrig ifrån han"! =) Så stålt över min man som jobbar som han gör^^


 Ne dags att röra sig ut med ludde de bus =)

Ovido - Quiz & Flashcards